torstai 4. lokakuuta 2012

And I know that it's a wonderful world















Kuinka jänskiä graffiteja koko kaupungista löytyykään, ja nämä kaikki on kuvattu aika lyhyellä säteellä toisistaan. Ois oikeastaan aika mielenkiintoista lähteä etsiskelemään hienoja graffiteja.

Minä en oikeastaan osaa sanoa juuta taikka jaata koko graffiti-"kiistaan". Mun mielestä jotkut graffitit on todella hienoja, mutta sehän taas riippuu katsojasta, että mikä on hienoa ja mikä ei. Ja puhun siis vain katsojan näkökulmasta, monet graffititaiteilijat varmaan naureskelee mulle, mutta ei se haittaa, höhö. Myönnän, etten näistä juurikaan mitään tiedä.

Mää en hirveesti tykkää, jos on tuolla tavalla "oikeaan" rakennukseen tehty kuvaa (esimerkiksi tuo kerrostalo, tosin se taitaa (?) olla autio, mutta silti). Tylsiä ja kuluneita aitoja taas saa minun puolesta koristaa, jos niitä ei edes kerta kunnosteta, enkä ole muuten varma, onko osa noista minun kuvaamista graffiteista ihan laillisia taiteiluja. Ja ne harmaat sekä vihertävät rumat pömpelit saisi saada ehkä vähän väriä myös. ;)

Minun mielestä saisikin olla enemmän tommosia laillisia taiteiluseiniä, mutta toisaalta ne cooleimmat taiteilijat eivät koe sitä samaksi, onhan se eri asia, kun on sitä rebelimäistä viehätystä. Mut kuvitelkaa, ois mahtavaa jos olisi semmonen puisto, jossa olisi paljon paljon noita kuvatuksia!

Ja joitaki töhertelyjä en ymmärrä näin maallikkona, mua oikein huvitti kun kävelin eteenpäin, niin joku oli vaan nopeaa sutaissut oman "nimimerkkinsä" liikennemerkkiin, tolppaan etc...  Tuleeko siitä muka hyvä fiilis, ku sutaisee oman nimensä jokaiseen paikkaan? Ehkä ajattelen tavallisena pulliaisena nuo liian viihdyttämismielessä. Vähän ny komeutta ja koreutta esiin!

Jotkut noista on ihan älyttömän taitavasti tehtyjä, henkilökohtaisesti tykkään tosta kolmannesta kuvasta, ihan huikee. Mistä sää tykkäät, vai tykkäätkö mistään?

2 kommenttia:

  1. 3 ! mun mielest noi on hienoja silleen kohtuullisesti.. ettei ihan joka paikassa ois. Ja semmone puisto ois kyllä makee!

    VastaaPoista