tiistai 20. marraskuuta 2012

And I'm feeling good

 Tättärää!

Perjantaina sain poikaystävän porukoilta viestin, että "Onnea Meri, lakkia pukkaa!". Olin aluksi vähän hämmentynyt, mutta sitten kävin kurkkaamassa Kalevan sivuilta ja kappas, siellähän se nimi komeilikin. Ei tarvinnut siis enää stressata läpipääsystä.

Koetin perjantaina sitten kyttäillä Wilmaa, mutta sinne ei oltu vielä päivitetty yo-tuloksia. Eilen vielä raivokkaasti koetin joka välissä käydä kurkkimassa, mutta ei. Tänään meikkasin ja olin lähdössä koululle kyselemään tuloksia, ja päätin vielä kerran tarkistaa Wilman. Ja siellähän ne oli, vihdoin. :) Tosin joka tapauksessa aion käydä koululta kysymässä viralliset pistemäärät kunhan jaksan.


On ehkä vähän riskialtista laittaa nämä blogiin, mutta minä oon aivan kohtuu tyytyväinen. Joistakin nuo saattaa tuntua huonohkoilta, mutta minusta kaikki on mennyt aikalailla tasooni nähden ihan hyvin. Eniten ehkä ärsyttää maantiede, sain siitä 27 pistettä ja E:n raja oli 28. Damn! Mua harmittaa kun olen kielissä niin huono, ja se on jotenkin hämmentävää kun multa kysytään, että "onko sulla enemmän kieli -vai matikkapäätä?". No tuota ei oikeastaan kumpaakaan...

Mutta minusta muutenkin korostetaan liikaa noita arvosanoja. Joku voi olla hyvä koulussa, mutta sosiaaliset taidot ja muutenkin muiden huomioon ottaminen voi olla vähän sinne päin ja päinvastoin. Ei siis sillä ettenkö arvostaisi niitä jotka menestyvät hyvin, arvostan tietenkin. Koulumenestys vaan ei ole minun mielestä kaikki kaikessa ja määritä ihmisarvoa.

Eikä mua itseä haittaa olla vähän keskinkertaisempi, mutta ajattelen aina liikaa mitä muut ajattelevat. Jos olisin raatanut niskalimassa arvosanojen tähden, niin en olisi tehnyt sitä oikeastaan itseni vuoksi, vaan muiden. Tavallaan sitä olisi halunnut hakea arvostusta, mutta jossain vaiheessa mulla tuli ihan hirvee kapina, että minä en jaksa tuota meininkiä ja arvosanojen tuijottelua. Lintsasinkin lukiossa ihan hävyttömän paljon. 


Hese
Kävin hakemassa erittäin juhlavan aterian tämän kaiken kunniaksi..

Vielä pari kuvaa loppuun niiltä ajoilta kun olin "reipas" koululainen:


Nyt alkaakin se todellinen pohdinta, että mihin sitä sitten keväällä hakisi. Sinänsä odotan innolla, että pääsisi opiskelemaan just jotain semmosta mikä kiinnostaisi, mutta stressaa aina jos loppujen lopuksi valitseekin koulutusohjelman väärin. Tai vielä pahempaa, ei pääsisi sinne minne oikeasti tahtoisi.

Mutta onnea kaikille muillekin jotka valmistuu nyt jouluna!

10 kommenttia:

  1. Paljon onnea arvosanoista! :> Pääasia, että itse on tyytyväinen arvosanoihinsa. Moni repisi hiuksia päästä, jos olisi saanut pitkästä englannista I:n (kompensoitu!) mutta mä olen erittäin tyytyväinen, että sain sen kompensoituna läpi. Itse olen aika toivoton englanssia, tai lähinnä siinä kieliopissa. Puhua osaan ja ymmärrän kanssa, mutta se kielioppi ei vain mene jakeluun. Oon silti tyytyväinen että lopulta se lakki tuli päähän.

    Taisin itsekin hemmotella itseäni roskaruoalla ku nimi löytyi paikallislehdestä... (8

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!

      Mullekin on englanti ollut aina jostain syystä hankalaa, monesti sain kurssikokeestakin vitosen, mutta sanakokeiden takia opettajat nostivat aina arvosanan kutoseksi.. :D Minäkään en osaa kielioppia, itseasiassa mulla meni luetunymmärtämiset yo-kokeessa hyvin, mutta rakennetehtävät meni päin pyllyä.

      Ja tärkeintä on mielestäni tuo minkä sinä osaat, osaat arvostaa ja olla tyytyväinen, monilta se taito puuttuu. Ja kun sait kerta kompensoituakin niin muut arvosanasihan olivat varmasti aivan hyviä. :) Eikä sillä ole merkistystä vaikkei olisikaan. Kyllä me rokataan!

      Poista
  2. Onnea paljon, ihan hyvältä näyttää noi numerot! Kumpa olisin iteki samantasonen opiskelija ku sinä, nii ei ois mitää murehdittavaa koulun suhtee. Mut muutenki tosi kiva postaus, pystyn samaistuu noihi sun mielipiteisii, et koulu ei todellakaa oo kaikki kaikessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuna! Kyllä muakin vähän stressaa esimerkiksi se, että pääsenkö oikein mihinkään ammattikorkeaan, mutta se on sitten kevään murhe.. =D Ja kiva jos tykkäsit ja pystyit samaistumaan.

      Poista
  3. Oi että alkaa jänskättää omat kirjotukset! Hyvin näytti menneen, varsinkin tuo yhteiskuntaoppi ja äidinkieli :) Onnea !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjotukset oli ihan mukavia, varsinkin kun otti hyvät eväät mukaan ;) Ja kiitos!

      Poista
  4. Eksyin tänne blogiin ja pisti heti silmään tuo bannerin teksti ku niin söpö. Vautsi onnea sulle lakista! :) Itellä kirjotuksia ensi vuonna, sitä odotellessa. Pakko sanoa vielä että oot ihanan pirtsakan näkönen tuossa viimesessä kuvassa.

    aranciata-bu.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, Samuli Putrolle kaikki kunnia.. :) Ja kiitos x 2, tsemppiä sullekin ensi vuoden koitoksiin!

      Poista
  5. Onnea lakista! Hyvät paperit sait kirjoitettua! =)

    VastaaPoista
  6. "Koulumenestys vaan ei ole minun mielestä kaikki kaikessa ja määritä ihmisarvoa."

    Totta joka sana. Kun pääsee lukion jälkeen jatko-opiskelemaan, ei noilla kirjaimilla tee enää yhtään mitään ja työelämässä vaikuttaakin sitten ihan muut asiat kuin koulun arvosanat. Ei sillä, ihan hyvin sulla on kyllä mennyt. :) Onnittelut!

    VastaaPoista